Inspirujące doświadczenie z metodą Points of You

8-tyg. Kurs MBLC
Mindfulness Based Living Course (Życie w Oparciu o Zasady Uważności) to cykl ośmiu, cotygodniowych spotkań w ramach szkolenia uważności, w oparciu o program szkolenia Mindfulness Association (UK).
Każde z ośmiu spotkań, trwa około dwóch godzin. Kurs poprzedza spotkanie wprowadzające. W ramach kursu odbędzie się również Dzień praktyki Mindfulness, pomiędzy 4 i 5 tygodniem programu.

Kurs MBLC duży nacisk kładzie na aspekt praktyczny. Podczas szkolenia zapoznać się można z różnymi praktykami, pozwalającymi na poznanie mechanizmów funkcjonowania ludzkiego umysłu oraz sposobów na łagodzenie szeroko pojętego stresu - zawodowego, zdrowotnego, międzyludzkiego.

Spotykamy się w 8 poniedziałków w godz. 18.00-20.00 Pierwsze spotkanie będzie trwało wyjątkowo godzinę dłużej i rozpocznie się o 17.00.
- 10.02.2020.r
- 17.02.2020.r.
- 24.02.2020r.
- 02.03.2020r.
- 09.03.2020r.
- 16.03.2020r.
- 23.03.2020r.
- 30.03.2020r.

Dodatkowo w sobotę 21.03. odbędzie się Dzień Uważności w godz. 10.00-16.00
Kurs skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce Mindfulness.




Curriculum MBLC
Spotkanie otwarte przed 8-tyg. Kursem MBLC
Sesja odbywa się w dniu rozpoczęcia kursu. Wyjątkowo zapraszamy o 17 ej.
Tło i cele; Przygotowanie i uczestniczenie; Osobista praktyka i postawy; Czym jest uważność?; Definicje uważności; Cztery aspekty tego na co jesteśmy uważni; Współczucie

Tydzień 1 – Co to jest Mindfulness i po co praktykować? Zacznij w miejscu, w którym jesteś
Zaczynamy tam gdzie jesteśmy; Rozpoznawanie niespokojnego umysłu (nie robienie nic) ; Uspokajanie umysłu; Postawa w medytacji siedzącej; Refleksja: Zaangażowanie i motywacja

Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
Skanowanie ciała; Praktykowanie uważności ciała; Uważność w codziennym życiu; Odczuwanie życzliwości

Tydzień 3 – Wprowadzenie podpory uważności
Praktyka uważności nauczana przez Roba Nairna; Sesja uważności z oparciem na dźwięku; Nie-dążenie; Trzy-minutowa przestrzeń na oddech; Odpowiedź na przyjemne i nieprzyjemne zdarzenia

Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
Uważny ruch; Medytacyjne chodzenie; Rozproszenie w trzech okresach czasu – Oczekiwanie na przyszłość, Rozpamiętywanie przeszłości, Myślenie w teraźniejszości; Oddech jako oparcie dla uważności; Cud oddychania; Przytomność oddechu; Tworzenie przestrzeni na oddech pośród codziennego życia; Refleksja: W pół drogi

Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli
Miłująca życzliwość; Obserwator i nurt podświadomości; Nurtu nie sposób zmienić; zauważanie nurtu

Tydzień 6 – Postawa obserwatora
Nasze wewnętrzne środowisko; Nastawienie (Postawa); Poznawanie swego nastawienia do nurtu; Ponowne zbadanie definicji uważności; Miłująca życzliwość dla siebie i innych

Całodniowa sesja uważności: Dzień praktyki w milczeniu
Sesja całodniowa; Refleksje na temat milczenia i mówienia; Korzyści z milczenia

Tydzień 7 – Samoakceptacja
Model trzech kręgów: System zagrożeń, popędowy i kojenia; Z pobudzonej czerwieni w kojącą zieleń; Dalsze rozwijanie życzliwości dla siebie; Przerwa na współczucie dla siebie; Czym jest akceptacja? Praktykowanie akceptacji; Ćwiczenie RAIN (z poematem „Gospoda“)

Tydzień 8 – Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie – Reszta życia
Powrót do uważności z oparciem; Patrzenie z bliska (zbliżenie) i z odległości (oddalenie); Ponowne omówienie oparcia uważności; Puszczanie (porzucanie); Refleksja: Przegląd dotychczasowej podróży; Dokąd ruszasz dalej stąd?



Opłata: 950 zł

Opłata zawiera:

- uczestnictwo w kursie
- konsultacja wstępna ( osobiście lub w formie rozmowy telefonicznej lub skype )
- bogate w treści materiały z ćwiczeniami
- nagrania praktyk

Prowadzi:

Aleksandra Stanek - psycholog, psychoterapeuta, nauczyciel Mindfulness MBLC


Zapisy:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeszLCqHXdohwR_LgiBvpN09lY_T9EwOEAWZqE4RzsSjRECwg/viewform

Przy zapisach,proszę podaj preferowaną formę rozmowy wstępnej: osobiście, skype, telefon.

Wszelkie informacje:pracownia@mocpoznania.pl