Trening Komunikacji Opartej na Empatii - Level Must Have.
Każdy z nas ma od lat wypracowane strategie komunikacji w pracy (oraz w życiu) i stosuje je nawykowo - częściowo świadomie, a częściowo nie.
Ewolucyjnie człowiek został wyposażony w mechanizmy, które pozwalają szybko ocenić sytuacje oraz działać: podjąć walkę, ukryć się lub zbiec, ratując życie. W reakcji na bodziec będący zagrożeniem, cały organizm przestawiał się kiedyś na tryb zarządzania kryzysowego.

Mimo zmiany warunków funkcjonowania człowieka w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia mamy obecnie znacznie mniej niż w czasach, gdy mieszkaliśmy w jaskiniach - mechanizmy uciekaj, ukryj się lub walcz są nadal nawykowymi i najpowszechniej stosowanymi sposobami reakcji na to, co nam się przydarza. Także w komunikacji. Dlatego niektóre komunikaty (jak choćby krytyka, groźby, pytania, na które nie znamy odpowiedzi, krzyk, szyderstwo) wprowadzają nas w stan zagrożenia, na który reagujemy nawykowo.
Tymczasem może być inaczej. Jeśli uświadomimy sobie napięcie pojawiające się w procesie komunikacji i wiemy, jak sobie z nim radzić; jeśli założymy, że każdy z zaangażowanych w konflikt czy sytuację czegoś ważnego potrzebuje; jeśli damy radę usłyszeć pod komunikatem prośbę, nie atak na siebie, nasze rozmowy mogą zyskać zupełnie nową jakość - być skuteczniejsze i mniej stresujące jednocześnie. A także ułatwiać nam współdziałanie. Umożliwiać nam wyrażanie siebie i swoich potrzeb, przy jednoczesnym braniu pod uwagę innych.

Aby poznać narzędzia i techniki, które na stałe ułatwią Ci prowadzenie (zwłaszcza trudnych) rozmów, negocjacji, dyskusji, zapraszamy na Trening Komunikacji Opartej na Empatii - Level Must Have.

Podczas praktycznych ćwiczeń uczestnicy poznają zasady empatycznej komunikacji. Rozpoznają swoje mocne i słabe strony w zakresie komunikowania się oraz wypracują własne skuteczne strategie na poprawę jakości komunikacji w pracy (i w domu).



Prowadzenie: Ewa Tyralik
Trenerka komunikacji umiejętności psychospołecznych, rekomendowana przez Polskie Towarzystwo psychologiczne, na stałe związana ze Szkołą Komunikacji Opartej Na Empatii. Napisała praktyczny poradnik o dogadywaniu się: "Ewka, co cię ugryzło, jak się zrozumieć i porozumieć" (ewatyralik.com). Wraz z Izą Kaźmierczak tworzy serwis edukacyjny o budowaniu zdrowych relacji z pieniędzmi JestemBogata.pl.

Przez kilka lat zarządzała ogólnopolskim rozwojowym festiwalem dla kobiet PROGRESSteron (dotychczas udział w nim wzięło ponad 80 000 kobiet).

Z doświadczenia – eks-korporatka (dyrektor wydawnicza G+J Polska), właścicielka agencji PR, obecnie dyrektorka do spraw projektów dofinansowywanych Szkoły Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii.


2 zjazdy po 16h dydaktycznych

Terminy: 26-27.10.
oraz 30.11.01.12


Piątek 17:00 – 20:30
Sobota 9:00 – 18:30 (z godzinną przerwą na obiad)